ترمینال برق
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 22

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 178
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 655
:: بازدید ماه : 6394
:: بازدید سال : 37834
:: بازدید کلی : 1663734
ترمینال برق

روش های مختلف اتصال سیم های برق
در هنگام نصب برق خانگی (شامل وجود انواع منازل مسکونی، اداری، کارگاهی و ...) به منظور اتصال سیم ها در محل ترمینال ها، تقسیم بندی ها و اتصال مناسب سیم ها از روش های مختلفی استفاده می شود. برای اینکه بدانید ترمینال برق چیست؟ ما باید با پیوندهای زیادی بفهمیم:
راه های اتصال سیم های برق به یکدیگر
1. اتصال عرضی یا اتصال طولی: به این معنا که سیم ها طبق الگو عبور داده می شوند و اصولاً آنها را به هم می پیچند. سپس باید آنها را با چسب برق ذخیره کنیم.

2. اتصال سیم ها به روش انتها به انتها: گاهی لازم است سیم ها را در جعبه توزیع وصل کنید، یکی از روش های رایج، اتصال سر به سر است. که در روش کار می توانید مشاهده کنید.

3. اتصال سیم نازک به ضخیم: از این نوع اتصال می توان برای جداسازی سیم ضخیم استفاده کرد، در این نوع اتصال ابتدا رزوه ها جدا شده و سپس سیم نازک روی سیم ضخیم پیچیده می شود.

4. اتصال از طریق مرکز: در این روش انشعاب دوم از سیم اول گرفته می شود، به این ترتیب ابتدا حدود سه سانتی متر از سیم اول جدا می شود و سپس سیم دوم که عایق آن 1.5 سانتی متر است جدا می شود. دور تمام شده است، ما به شدت از آن عبور می کنیم.انواع اتصالات سیم را بخوانید.
حفاظت از اتصالات

اتصالات سیمی که در بالا ذکر شد، در صورتی که عایق بندی مناسبی بر روی آنها انجام ندهیم، صحیح نبوده و باعث گرم شدن، سوختن و آتش سوزی می شود. از جمله روش هایی که اتصالات بالا را محکم تر و ایمن تر می کند، لحیم کاری اتصالات قبل از عایق کاری است. مخلوط گرم شده و باعث از بین رفتن عایق و سپس اتصال و آتش سوزی می شود. بهترین نوع اتصال استفاده از ترمینال الکترونیکی است. اما ترمینال برق چیست و چرا بهتر است از آن در تاسیسات برقی استفاده کنیم؟

 

اما چرا استفاده از ترمینال برق در تاسیسات برقی خوب است؟

استفاده از پایانه های الکترونیکی در تجهیزات الکترونیکی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هنگام استفاده از ترمینال های برق، درجه اطمینان و ایمنی در حین کار افزایش می یابد. زیرا اتصال دو سیم با این نوع ترمینال برق خطر داغ شدن سیم ها در محل اتصال را از بین می برد و مشکلات دیگری مانند برق گرفتگی و برق به وجود نمی آید در نتیجه به راحتی و بدون نگرانی از بابت کار ایمن می توانید تابلو برق انشعاب.با استفاده از ترمینال الکترونیکی مطمئناً اتصال سیم ها به صورت استاندارد، محکم و بادامی انجام می شود. هنگامی که از چسب برق برای اتصال سیم ها استفاده می کنید، ممکن است سیم ها به مرور زمان خورده شوند و نیاز به تعویض داشته باشند، اما اگر از ترمینال برق برای اتصال سیم ها استفاده کنید، محکم تر می شوند، به هم متصل می شوند و پوسیده نمی شوند و اگر اگر بخواهید ترمینال را باز کنید و دوباره در جای دیگری قرار دهید، سیم ها و ترمینال برق آسیب نمی بینند. خواندن آموزش سیم کشی برق توصیه می شود.

 

ترمینال برق چیست؟
امروزه در استانداردهای اندازه گیری برق، پیچیدن سیم ها برای ایجاد اتصال برق و پوشاندن آنها با چسب برق ممنوع است. استفاده از انواع ترمینال های برقی برای این منظور، در عین حال که کاملا ایمن و محکم است، قابلیت باز و بسته شدن چندباره را دارد. برای اینکه بدانید پایانه های الکترونیکی چیست و چگونه از آنها استفاده می شود، با ما همراه باشید.

 

انواع پایانه های الکترونیکی چیست؟
1. بخش پایانه

ترمینال یکی از رایج ترین و البته قدیمی ترین نوع ترمینال های الکترونیکی است، بنابراین وقتی از شما می پرسید که ترمینال الکترونیکی چیست، بلافاصله ترمینال به ذهن خطور می کند.محل اقامت شعبه به دو نوع نرم و خشک تقسیم می شود، این ترمینال نیز قابل تقسیم است. تعداد واحدهای پایانه شعب معمولاً 12 عدد می باشد. توصیه می شود در مورد نحوه لوله کشی آتش در خانه مطالعه کنید.

2. پایانه های سرامیکی

این نوع ترمینال از سرامیک ساخته شده و در عین دوام بودن، در برابر حرارت نیز مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

3. ترمینال ریلی

ترمینال که به آن ترمینال تابلو نیز می گویند برای تابلوهای برق مناسب است و ساختار آن به گونه ای است که بر روی ریل تابلوهای برق نصب می شود (مانند ریلی که در بسیاری از جعبه های فیوز خانه وجود دارد) و می تواند کند باشد.

هدف از احداث ایستگاه راه آهن چیست؟

ترمینال ها در انواع اتصالات مانند ترمینال زمین، ترمینال برق فشار قوی، ترمینال دو طبقه و سه طبقه، ترمینال شمش و پایانه فیوز در جعبه فیوز استفاده می شود.

نحوه کار با ایستگاه راه آهن

هنگامی که ترمینال روی ریل در تابلو برق نصب شد، سیم ورودی از قبل سیم‌کشی شده را در یک طرف ترمینال (سلول ورودی) قرار دهید و در حالی که سیم را با انبردست نگه داشته اید، پیچ سلول را با پیچ گوشتی محکم کنید.از طرفی سیم مربوطه را به همین ترتیب نصب می کنیم و نگه می داریم. ترمینال پیشرفته: نوعی ترمینال است که به تازگی به بازار عرضه شده است که قابلیت اتصال کابل هایی با مقطع 25mm2 تا 185mm2 را دارد. خواندن آموزش سیم کشی برق توصیه می شود.

نیازها و ویژگی های مهم این نوع پایانه های الکترونیکی چیست؟
بدون نیاز به هیچ ابزاری برای اتصال (اتصال آسان)
سرعت نصب بسیار بالا
داشتن ترمینال های مختلف از جمله جریان، جداکننده، دیود، جریان و مقاومت
داشتن پایانه هایی که به طور خودکار تا 1000 ولت قطع می شوند، برای برنامه های فتوولتائیک لازم است.
امکان استفاده از تعداد زیادی از این نوع ترمینال در یک پنل به دلیل نازکی و فشردگی آن.
امکان علامت گذاری یا شماره گذاری روی پایانه ها از جمله پرینترهای حرارتی.
بازدید دوره ای لازم نیست.
به دلیل دارا بودن مکانیزم فنر ترمینال (Wire Push - Cage Clamp) برای دستگیره نیازی به گشتاور سنج ندارد.
قابلیت پرش تا چهار ردیف در ترمینال های کنترلی، بدون تداخل را دارد.
قابلیت کار در دمای 40 درجه زیر صفر تا 70 درجه بالای صفر
داشتن مقاومت در برابر لرزش و ضربه.پوشش کلیه استانداردهای ضد لرزه ای



تعداد بازدید از این مطلب: 165
برچسب‌ها: ترمینال برق ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 آبان 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید